03 januari 2006

Vardag igen

Då var man tillbaka i vardagen. Igår åkte Maria hem till Uppsala igen. Jag skötte min del av leveransen och körde henne till flygplatsen i Knoxville. Tyvärr skötte inte United Airlines sin del, utan planet blev ett antal timmar försenat till Chicago, så hon missade planet till Arlanda. Men efter diverse äventyr tog hon sig via Köpenhamn till Sverige.

Själv har jag inte ägnat mig åt några sådana strapatser. Däremot klippte mig i alla fall för första gången, sedan jag kom till USA. Det började på att behövas. Men jag undrar om jag inte har missat de senaste trenderna inom den moderna hårvården. I somras, när jag klippte mig, började frisören utan förvarning att gå loss på ögonbrynen, som tydligen behövde trimmas. Någon sådan behandling fick jag inte den här gången. Däremot ingick det uppenbarligen även en liten omgång med trimmern på öronen.

Man undrar vad nästa steg är?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är ju i USA, så du stämmer väl den stackars frisören på några miljoner för att han skadat ditt öra?