22 december 2005

Medan knäcken stelnar

I tisdags kväll kom Maria hit. Något trött efter att ha varit vaken 24 timmar i sträck. Det var väldigt trevligt att se henne igen!

Eftersom mina "benefits" omfattar tio semesterdagar per år, så har jag jobbat onsdag och torsdag, men nu har även jag fått jullov. Jag tänker hålla mig borta från jobbet ända till efter nyår. Medan jag har jobbat har Maria skaffat sig en egen blogg, vilken kan besökas på adressen mariaabrahamsson.blogspot.com.

Ikväll har vi kokat knäck The American Way, med majssirap som bas. Maria var tämligen skeptisk till detta, men den klarade i alla fall kulprovet efter en lång stunds kokning. Tyvärr gick det inte att hitta några knäckformar i bakavdelningen hos Krogers snabbköp och de amerikanska muffinsformarna verkade i största laget, så det blev en knäckblaffa istället för den traditionella svenska formen. Men knäck blev det i alla fall. Nu ska den bara stelna innan det är dags för provsmakning.

2 kommentarer:

Maria Abrahamsson sa...

Ja, klarat kulprovet var kanske att ta i lite mycket... Den som gjorde det kanske borde ha fokuserat lite mer på själva kulprovet, än på att få äta smeten :-)

Anonym sa...

Det måste ni väl begripa att knäckformarna skall vara mycket större "over there", det förstod åtminstone mina barn.

Hälsar Håkan Abrahamsson