01 december 2005

Flyttning

Idag har jag flyttat. Från en möblerad lägenhet till en omöblerad. Och det är den verkligen än så länge! En säng har jag fått in, tillsammans med det som rymdes i mina resväskor och lite smått och gott som jag har hunnit samla på mig här i USA. Men omölerad är den verkligen. Planen är att jag ska ta och göra en liten utflykt till Coca-Colas och CNNs huvudstad Atlanta till helgen och passa på att besöka en större svensk möbeltillverkare som råkar ha en butik där.

Adress om någon råkar ha vägarna förbi är 306 Florida Avenue, 37830 Oak Ridge, Tennessee. Och ska man hitta dit man ska i Oak Ridge så är det ganska enkelt. Allra längst i östra delen av stan har alla vägar adresser som börjar på A och i västra delen av samhället har vägarna namn där begynnelsebokstaven ligger i slutet av alfabetet (har dock inte hittat någon gata som börjar på Å, Ä eller Ö...). Avenyerna är gator som går vinkelrätt mot stadens paradgata "Oak Ridge Turnpike", medan gatorna i sin tur korsar avenyerna. Avenyerna har dessutom i de allra flesta fall namn efter amerikanska delstater och Florida avenue hittar man alltså mellan California Avenue och Georgia Avenue.

Så välkomna att hälsa på! Jag ska bara skaffa lite möbler först!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tackar för injudan!

Anonym sa...

Lycka till i nya lägenheten!
Någon har sagt mig att de säljer lingonsylt på IKEA i Florida.
Kan det vara något att titta efter, När du ändå är där, och kör försiktigt!
Mamma