22 maj 2006

Missouri dagen efter

Tredje plats blev det tydligen i söndags för min del. Det var ju ett bra resultat. Vann gjorde gamlingen Mikell Platt, som skulle kunna springa H45 om han ville. Eller VM också för den delen, eftersom han var nummer ett efter sammanräkningen i det komplicerade poängsystem som används för att väga samman loppen i de amerikanska landslagstesterna. Men han avstår från sin plats och låter dom yngre få chansen istället.

För min del hade resultaten i helgen inte riktigt räckt till för att ta mig in i det amerikanska landslaget om jag hade varit amerikan, men det hade inte varit speciellt långt borta. Med tanke på att jag har legat stabilt parkerad runt plats 300 i den svenska rankinglistan de senaste åren, så kan man i alla fall konstatera att det är en viss skillnad på standarden i USA och i Sverige. I sin åldersklass står sig nog nämnde Mr. Platt rätt skapligt och ännu bättre klarar sig förmodligen förbundskaptenen Peter Gagarin, en liten H60-gubbe med grått skägg. Han hade 107 minuter i söndags, vilket kan jämföras med mina 96. Så får dom bara lite fart på benen i yngre år, så tror jag att det finns alla möjligheter att det kommer fram någon yngre förmåga som kan hävda sig skapligt internationellt.

Inga kommentarer: