20 november 2005

Nästan som en riktig karta

Det finns hopp om att man ska kunna orientera här i stan också! Jag har hittat en karta i skala 1:12 000 och med 20 fots (6 meter) ekvidistans, ritad för mountainbikecyklister. Området ligger precis utanför stan och jag har varit ute och kollat hur pass bra den är, och det är inte så tokigt faktiskt. Nu har jag laddat ned med gratisversionen av Ocad och börjat digitalisera (om det nu är rätta namnet, förlagan är ju också digital).

Nästa vecka blir det orienteringspremiär!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kanske kan köra något av Linnés KM på den nya kartan 2006? Hoppas att allt är bra med dig "over there".

Mats Fröberg sa...

Jodå, det ska väl gå bra det. Välkommen över hit!

Anonym sa...

Ska du komplettera kartan själv? Låter intressant.

Hoppas allt är bra i staterna och att du får ännu mer cred för dina asballa Kappahl-byxor. Jag har också ett par brallor från Kappahl men har aldrig fått några komplimanger för dem, vad gör jag för fel?

Annars får jag tacka för en trevlig blogg-sida. Faktum är nog att det är den första jag har läst, denna nymodighet har inte lockat mig tidigare men det är väl aldrig för sent att börja.

Ikväll blir det natt-ol i Stenhagen, hoppas på Lützendimma som på den legendariska nattcupen 2003.