21 november 2005

Novemberväder och schyssta brallor

Efter fyra veckor i Tennessee så började jag nästan att tvivla på uppgiften om att det regnar drygt 1300 mm om året, d.v.s. cirka dubbla mängden mot hemma i Sverige. Det har varit sol och värme och rena sommartemperaturer om dagarna. Till och med för att vara på dessa breddgrader var det ovanligt varmt i början av november med drygt 25 grader flera dagar. Det blev lite kyligare i förra veckan, men det var uppåt en 15 grader och sol i helgen i alla fall. Idag brakade det dock loss och det har ösregnat från förmiddagen till långt in på kvällen. Det finns till och med risk för snö i morgon, enligt den senaste prognosen.

Nu är det november, så som jag känner den...

Efter denna lätt deprimerande novembermåndag i ösregn blev jag dock ikväll till min stora förvåning komplimenterad för mina trendiga benbeklädnader av en fullständigt okänd kassörska i det lokala snabbköpet.
-Cool pants, utbrast hon och pekade på mina grå jeans.
-Eeeh, vadå? Vem? Jag? tyckte jag. Dolda kameran, eller? Jag har ju kanske inte gjort mig känd som någon klädsnobb eller en sådär överdrivet stencool kille. Och även om jag trivs i mina högst alldagliga byxor, inhandlade på den inte helt förödande trendiga Kappahlbutiken i Falun, så rådde det ingen tvekan om vem som hade högst coolhetsfaktor i församlingen. Det var inte jag utan den flerfaldigt tatuerade 20-åriga tjejen i kassan kan jag avslöja. Till hennes stora besvikelse tvingades jag berätta att affären i fråga ligger i Sverige innan jag drog vidare ut i ösregnet.

Inga kommentarer: