19 november 2005

Felix gör det goda godare...


Igår hittade jag den felande länken i en fullvärdig grötfrukost. Eller lingonsylt med andra ord. Det går faktiskt att hitta lingonsylt i det här landet! Efter att förgäves och utan hopp ha letat i sylt- och marmeladhyllorna hos alla de livsmedelsbutiker som jag hittills har gynnat, började jag så smått att ge upp hoppet. Men så igår utanför Knoxville, hittade jag en delikatessaffär av ungefär samma snitt som Saluhallen i Uppsala och med ungefär samma prisläge. Inte Walmart direkt, alltså. Men ta mig sjutton hade dom inte lingonsylt. ”Felix Lingonberries – A natural treat from the Swedish forests”. Jojagtackarjag! 410 gram för 5,49 dollars eller ca 45 kronor. Sannerligen inte den billigaste sylt jag har köpt, men det var det värt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, om det inte vore för att de är så kinkiga med att låta en ta in ätbara saker till det där landet så skulle jag kunnat ta med några av de burkar du lämnade i kylskåpet när jag åker över vid jul... :-)

Anonym sa...

Does Felix make the good better???? Hmmm, den var bättre på svenska!!!

Anonym sa...

Tjena Mats....Kenneth här,
sjysst blog
tyvvär är det så illa att jag glufsa i mej vår sista lingonsylt
till blodpuddingen i går, du vet pensionärer.......