19 februari 2007

Karta och resultat



Här är kartan från helgens orientering, med mina vägval. Det var kartbyte halvvägs och jag fick bara med mig ena kartan hem, så det blev lite kladdigt. Varv ett inritad med rött och varv två inritad med violett.

Det var på det hela taget ett bra lopp. Jag bommade nian på grund av att jag tappade riktningen in mot kontrollen och sprang ned och tittade i fel sänka. Dessutom tog jag ett riktigt dåligt vägval till trean när jag försökte undvika klättring genom att runda den stora ravinen, vilket bara resulterade i mer stigning än vad jag hade fått med ett vägval rakt på, eftersom jag ändå inte hade behövt klättra upp på andra sidan ravinen. Nu vann jag faktiskt den sträckan ändå, så det kan inte ha kostat så väldigt mycket tid trots allt.

Det var kanske mitt bästa lopp i USA hittills, men jag blev rätt överraskad av resultatlistan, eftersom det visade sig att jag vann med 17 minuter! Det kändes som att det skulle kunna räcka till seger, men jag hade räknat med betydligt jämnare lopp.

Inga kommentarer: