25 augusti 2006

Trubbel

Jaha, idag ville inte bilen starta. Jag var på väg hem från jobbet och gjorde ett stopp på vägen för att proviantera och när jag skulle åka vidare så ville inte bilhelvetet starta igen. Så det blev till att ringa efter bärgning och köra iväg vraket till verkstaden.

Killen som bärgade var en lustig individ och kan nog anses tillhöra kategorin "hillbillies" han också. Han hörde min brytning (svårt att missa...) och undrade varifrån jag kom och när jag berättade att jag kommer från Sverige (vilket han verkade blanda ihop med Schweiz) så förklarade han att han håller sig mest i Tennessee, men att han hade åkt "to the beach" en gång. Jag trodde att han skämtade först, så jag undrade om han hade varit i Europa någon gång. - Nej, jag har bara åkt "to the beach", blev svaret. "The beach" visade sig vara Charleston i grannstaten South Carolina. Han var väldigt trevlig i alla fall.

På måndag ska förhoppningsvis bilen rulla igen.

Inga kommentarer: