21 augusti 2006

Fall Creek Falls


Jag har klarat av två State Parks och en State Forest i helgen (vad det nu är för skillnad...). Som tidigare meddelats var jag i Big Ridge i fredags. I lördags var jag till Lone Mountain State Forest och sprang. På vägen tillbaka började åskan mullra och strax efter att jag kom tillbaka började det vräka ned.

I söndags åkte jag två timmar mot sydväst till Fall Creek Falls State Park. Parken gör skäl för det tautologiska namnet. Man skryter nämligen med det högsta vattenfallet i östra USA, 256 fot eller drygt 75 meter (bilden) och dessutom finns det ytterligare några vattenfall. Men eftersom jag återigen undkom åskan med en hårsmån efter min springtur i parken, så fick jag inte chansen att titta närmare på allt jag hade tänkt att se efter löpningen.

Inga kommentarer: