16 september 2006

Nästan helgdag

Idag var det “National Orienteering Day” I USA, vilket skamligt nog ännu inte uppnått status av nationell helgdag. Jag valde i alla fall att uppmärksamma högtidsdagen genom att åka till Atlanta och springa en träningstävling. Det var länge sedan jag var ute på en karta – i alla fall på en som jag inte har ritat själv, så det var lite ringrostigt. Dessutom är ”schematisk” nog det ord som bäst beskriver kartan. På ett par kontroller var jag ute och gjorde några rätt stora svängar, men det var roligt i alla fall. Snabbast på banan var en Schweizare som bor i Atlanta, men jag tror i alla fall att jag slog amerikanerna…

Efter orienteringen tog jag en sväng till IKEA och provianterade nödvändigheter som lingonsylt, hallonsaft, prästost, fiskbullar och Kalles.

Inga kommentarer: