23 april 2006

North Carolina dag 2

Nähä, någon revansch blev det inte idag. Det gick ungefär lika illa som igår, förutom att jag spridde ut bommarna på flera kontroller och att jag kände mig seg och sliten idag. Mycket grönt på kartan och en hel del klättring även denna dag. Och kartan var väl inte riktigt tipptopp, ärligt talat. Jag tror att jag pratade med nästan alla av deltagarna i min klass efter målgång (det var bara sju stycken) och alla hade gjort tämligen miserabla lopp.

Halvvägs in på banan blev jag upphunnen av en herre i IK Hakarpspojkarna-dräkt. Det var Mikell Platt, som trots att han egentligen är H45:a fortfarande springer i H21-klassen (och i landslaget också tror jag) som kom springande. Vi delade på oss efter ett par kontroller och han måste ha bommat för jag var 5:56 minuter före honom i mål, vilket var 4 sekunder för lite för att besegra honom. Men jag pratade lite svenska med honom efter och han har tydligen varit över till Sverige i ett par omgångar och springer då alltså för IKHP, därav dräkten.

På vägen hem över Appalacherna bojkottade jag Interstate 26 (som också är vacker!) och tog den mer turistiska vägen genom Pisgah National Forest och Smoky Mountains National Park. Mycket vackra vyer och slående skillnader i hur långt våren har framskridit. Som högst var jag uppe på 1800 meter och där var det inte mycket som hade blivit grönt än, men efter att ha rullat i nedförsbacke i en mil utan att röra gaspedalen var det försommar.

Inga kommentarer: