15 april 2006

Lysmask?

Har jag tagit med pannlampan så ska jag väl passa på att använda den också. Och ikväll var det 25 grader när mörkret föll, så det var en bra kväll för det.

Det var en trevlig tur i mörkret på min egenritade karta (inte Big Ridge - den är lite väl extrem för nattorientering på egen hand - utan Haw Ridge, närområde i Oak Ridge.) Och jag blev dessutom en upplevelse rikare. Jag tyckte att det var något som blinkade då och då när jag sprang och började nästan fundera om det var något fel på synen eller att jag inbillade mig. Men när jag släckte pannlampan, så såg jag att det glimrade överallt i skogen. Inte någon inbillning, om jag inte höll på att bli fullständigt tokig. Någon slags lysmask eller något var i farten. Klart häftigt. En enstaka lysande insekt har jag sett i natten hemma i Sveirge, men inte som i kväll.

Inga kommentarer: