06 april 2006

Googlad

Absurt! Jag googlade just fram min egen blogg utan att det var meningen.

Jag var nämligen ute och sökte efter "uran" och "Rättvik" eftersom det varit en nationell konferens i Rättvik i veckan om uran, radon och radium i dricksvatten och jag tänkte se om jag kunde hitta något om den på nätet. Det var nämligen min gamla arbetsgivare Länsstyrelsen i Dalarna, som arrangerade konferensen och man kan nästan säga att det var en fortsättning på det jobb jag gjorde där. Jag slog nämligen svenskt rekord i uranhalt i dricksvatten medan jag var där med 440 mikrogram per liter, just i Rättviks kommun. Gränsvärdet som infördes förra året är på 15 mikrogram per liter (vilket även överskrids i Uppsalas kommunala vatten!) så det var rätt högt.

Men nu när jag sökte kom min egen blogg upp som träff nummer tolv och hade inte ett dugg med uran i Dalarna att göra, utan handlade istället om Hjort-Anders Olsson och Oak Ridges histora. Märkligt, märkligt...

(Skulle någon händelsevis vara intresserad av att läsa min länsstyrelserapport om metaller i dricksvatten i Dalarnas län så finns den här (Varning för stor pdf-fil).

Inga kommentarer: