04 mars 2006

Att odla sin trädgård

Hemma i Sverige ligger snön fortfarande djup. Men här i Tennessee börjar det våras. Idag har det varit sol från en blå himmel och behagliga temperaturer även om det inte riktigt var som i mitten av veckan, då vi hade temperaturer över 20 Celsius.

Idag har jag börjat påta så smått i min lilla täppa utanför min lägenhet. Jag har nämligen en liten uteplats och ett par meter rabatt, som jag har börjat gräva i. Dom som bodde här före mig kan inte ha varit några stora trädgårdsentusiaster, men någon slags blast är i alla fall på väg upp, så jag tänkte lämna det och se vad som kommer. Har köpt mig några lökar och några plantor som jag börjat plantera. Har även sått tomat och paprika inomhus för framtida utplantering. Mina tomatprojekt hemma i Flogsta i Uppsala var inte särskilt framgångsrika, vilket jag skyller på att vi har sol på balkongen från soluppgången fram till nio på förmiddgen ungefär. Tomaterna började mogna lagom till att höstfrosten kom och tog dom. Men här i Tennessee vore det väl tusan om man inte skulle kunna få sig några tomater till sommaren.

Trevligt med en liten trädgård att påta omkring i hur som helst.

Inga kommentarer: