06 februari 2006

Sugar in the morning...

Jag har gjort fåfänga ansträngningar för att hitta något som liknar müsli tidigare. Men nu har både lingonsylten och frukostflingorna från mitt IKEA-beök i december tagit slut, så jag har gjort nya försök. Först på Krogers snabbköp och idag även på Walmarts. Det finns sannerligen ingen brist på chokladflingor och sockrade majsflingor, om man är sugen på det. Det är inga problem. Det är då ingen brist på konkurrens i den branschen. Jag stegade upp hyllorna med frukostflingor till totalt 38 meter i tredubbla våningar!

Men en trevlig blandning av ceralier och torkad frukt, utan tillsats av extra socker, går ta mig tusan inte att uppbåda. Jag hittar totalt en enda sorts frukostflingor på de 38 metrarna, som inte har tillsats av socker. Och den består av någon slags sammanpressade bruna pellets, som möjligen skulle kunna reta aptiten hos en golden retriver. Men icke på mig.

Jag köpte mig en rejäl burk istället, så nu ska jag ta och blanda till min egen müsli.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad finns det att blanda i burken?????

Mats Fröberg sa...

Än så länge har jag hällt i havregryn, krossat knäckebröd, russin, linfrön och någon slags kli. Rågflingor verkar också hopplöst att hitta tyvärr.