19 februari 2006

Lyckad helg del 2


Söndagen var torrare än lördagen, men det var fortfarande kyligt. Den här gången kändes kroppen klart bättre. En sväng på fyran hade jag kunnat vara utan. Men eljest blev det inte några större misstag på vägen, så jag är klart nöjd. Och resultatet var också klart tillfredsställande, eftersom det blev en viktoria även på söndagen. Fem minuters marginal den här gången. Alltid roligt att vinna, även om inte de allra bästa jänkarna fanns på plats.

Efter två segrar stod jag även som totalsegrare av hela helgen, så nu är jag stolt innehavare av en medalj med inskriften Georgia Navigator Cup 2006.

Jag lyckades faktiskt utöver detta att träffa ytterligare en orienterare från Tennessee. En dam i 55-årsklassen som bor mellan Chattanooga och Nashville. Kanske inte någon träningspartner, men alltid något!

Pratade dessutom svenska med en Kansasbo, som tillbringat fyra år i Sverige i början på 90-talet. Trevligt!

På det hela taget en riktigt lyckad och rolig helg alltså!

Resultat bör komma här vad det lider

4 kommentarer:

Maria Abrahamsson sa...

Jahaja, det känns ju trevligt att man för en gångs skull kan få säga "vad var det jag sa" om något positivt (och då syftar jag inte på quiz-segern)... För jag frågade ju faktiskt hur mycket du tänkte vinna med. (Även om det ska erkännas att detta uttalande nog snarare speglar mina fördomar om amerikansk orientering än en väl underbyggd bedömning av dina och konkurrenternas chanser.)

Anonym sa...

Kanon med en dubbelseger! Du ser ju ut att vara i fin form, med tanke på den inte helt platta banprofilen.

Läser av bloggandet att du har det bra, kul!

Mats Fröberg sa...

Jo jag tänkte nog åka till Team Trials i vår. Då lär jag få det svårare med amerikanerna!

Formen är väl ungefär som den brukar vara. Och på väg upp förhoppningsvis.

Anonym sa...

Bra jobbat Mata! Verkar varit häftig terräng av kartorna att döma.

Nu drar vi till Spanien. Hoppas på tillfälle till cruising!