11 oktober 2007

Äntligen!

Nej, det handlar inte om Nobelpriset i litteratur. Det gäller vädret. Äntligen har det blivit svalt! Idag låg topptemperaturen på 18 grader. Tidigare tror jag inte att det har varit knappt någon dag när det inte har varit över åtminstone 25. Och gärna över 30. Men nu går det att andas igen! I morse var första gången på flera månader som jag satte på mig en långärmad tröja.

Det var lite svalare en period när föräldrarna var här för några veckor sedan, men sen hettade det till igen. Några kvällar har visserligen varit behagliga, men annars har det varit svettigt. Mina föräldrar hade för övrigt en annan syn på temperaturerna när de var här. Medan dom tyckte att det var väldigt varma och behagliga kvällar, tyckte jag att det var skönt med så svala och behagliga kvällstemperaturer.

Men nu får vi hoppas att sommaren är slut för den här gången! Höst i Tennessee är betydligt behagligare.

1 kommentar:

Maria Abrahamsson sa...

Jag tror att detsamma galler Maryland... Har var det ocksa behov av langarmad troja idag, for forsta gangen sen jag kom hit.