19 april 2007

New York nästa

Imorgon bär det iväg till New York. Inte den stora staden, men till en state park i delstaten New York. Det är nämligen dags för orientering igen. Det är klart annorlunda terräng den här gången jämfört med alla andra tävlingar jag har sprungit här borta. Liknar betydligt mer svensk terräng. Terrängen ser väldigt häftig ut! Och kartan användes för VM 1993 och lär vara av högsta klass, så det är ett av de allra bästa områdena för orientering på den amerikanska kontinenten.

Kartan från 1993 finns här och för mig påminner den lite om en blandning av Ångermanland och Södertörn.

Jag har åkt på en liten förkylning (årets första riktiga!), men jag hoppas att jag ska vara frisk igen till på lördag och kunna springa för kartan ser verkligen superläcker ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Grattis till totalsegern i Hudson Valley Orienteering i helgen!!!!
Föräldrarna