17 januari 2007

Tillbaka i Tennessee

Då var jag tillbaka i USA igen efter en intensiv vecka i Sverige. Det var väldigt trevligt att träffa familj, släkt och vänner där hemma. Jag har hunnit med att, förutom skaffa visum, bland annat gå på ett par orienteringsträningar, flytta ut grejer från lägenheten i Uppsala, hålla ett litet föredrag på SLU, ha jetlag, träffa släktingar i Tierp och springa ett pass på Kärringboda i Nynäshamn med en gammal vän. Trevligt, trevligt.

Resan hem blev en lång dag, med uppstigning strax före klockan 5 och hemkomst nästan prick klockan 12 på natten, d.v.s. klockan 6 på morgonen svensk tid. Drygt 25 timmar från uppstigning till läggning alltså - allt på samma dag! Men så hann jag också med att ta tåget från Newarks flygplats in till Manhattan och turista ett par timmar. Jag hade nämligen ett väl generöst tilltaget uppehåll mellan Atlantflyget från Sverige och inrikesflyget till Knoxville. Det var faktiskt tredje gången jag besökte New York city, men det är en fascinerande stad, så det gör jag gärna om igen. Lite mer tid än ett par timmar är dock att rekommendera om man vill hinna uppleva staden.

Inga kommentarer: