22 november 2006

Fånge i Amerika

Jaha, jag hade tänkt att ta flyget till Sverige på fredag. Men det blir det inget med.

Jag har nämligen inte fått mitt visum förlängt än, så åker jag ut finns det stor risk att dom inte släpper in mig i landet igen. Jag är inte illegal invandrare. Ansökan är inskickad och det duger för att stanna. Men det duger inte riktigt för att komma tillbaka igen.

Hade sett fram emot att komma hem i en vecka. Men det får bli en annan gång. Jag har biljetter till jul, så då får vi hoppas att visumet har kommit i alla fall.

1 kommentar:

Michael sa...

That brings back memories of my time in Sweden. I applied for a 6-month visa extenstion. It took 18 months before I got an approval from Invandraverket. That would mean that I'd get a new visa and have to immediately apply for another extension. The letter from Invandrarverket directed my to go to the police station to get my visa...but I lived in Stockholm and the police station I was supposed to go to was in Ostersund! I got approval from Invandrarverket to go to the Stockholm Police, once Invandrarverket had forwarded the paper work and another letter to me. Before that happened, I finished my studies and moved back to the U.S. I hope (but don't really expect) that your visa extension isn't quite as big a pain as that.