15 juni 2006

Fotbolls-VM

Fotboll är något som jag huvudsakligen följer vart fjärde år. Allsvenskan och den italienska och engelska ligan och alla de andra ligorna som visas på TV och diskuteras i tidningarna tycker jag är ganska ointressant. Fotbolls-VM tycker jag däremot är roligt, just för att det bara är vart fjärde år och att alla de bästa är med. Inte som i hockey där det är några B-lag som spelar varje år eller som i simning där dom simmar bröstsim, ryggsim, fjärilsim, och frisim, medley och lagkapp i lång och kort bana på tusen olika distanser. Alla får medaljer.

Kvällens match var en riktig rysare vad jag förstår och jag följde den sporadiskt via nätet på jobbet. Försökte titta på målet på nätet ikväll, men si det gick inte. SVT och TV4 har inte rättigheter att visa VM utanför Sverige och min IP-adress dög inte. Däremot gick det bra att lyssna till Lasse Grankvist på radiosporten. Bra underhållning det också!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det var inte mycket du missade. Ibland undrar man varför man tyckte fotbolls-VM var en sån stor grej när man var liten..

Anonym sa...

Det var en stor grej du missade, men tack vare internet ska vi nog hjälpa dig att se målet i halvmedioker kvalitet, men med en spansk kommentator som får Grankvist att låta lika upphetsad som Ingemar Stenmark.

http://www.youtube.com/watch?
v=apr2yqc6pYM&search=paraguay

(se till att du får allt på en rad!)

Tyvärr kan jag inte hjälpa dig att uppleva dagens färskpotatis, sill och isande kalla skåne. Mmmm.

Mats Fröberg sa...

Man tackar. Han måste ha rejäla lungor för Goooooooooooooooooooool-vrålet i alla fall!