01 november 2007

Tillbaka i Sverige!

Det blev rätt mycket att stå i på slutet. Packa saker, göra sig av med saker, säga upp allt som ska sägas upp och ta farväl av Tennessee-folket.

Jag var ut med några av dansarna och åt sista måltiden på en restaurang på tisdagskvällen innan jag åkte hemåt på onsdagen. Det blev lite dramatik när någonting i köket utlöste brandlarmet. Det blev ett herrans liv och ute i köket drog sprinklersystemet igång, så det blev ingenting mer serverat den kvällen. Och inte nästa dag heller tydligen, eftersom dom var tvungna att städa upp innan dom kunde öppna köket igen. Vårt sällskap hade som tur var redan fått maten, så det gjorde inte så mycket.

Resan hem gick i alla fall bra. Jag sålde min bil till en av mina kompisar bland dansarna på tisdagen, men i dealen ingick att jag fick behålla den tills jag åkte. På onsdagen plockade jag upp köparens mamma på vägen till flygplatsen, så att hon kunde köra hem den till dess nye ägare, när jag hade lastat ur.

3 väskor a 50 pund och en cykel tog jag med mig hem, så det blev 300 dollar i avgift för att ta med sig allt hem på planet. Men det skulle ha blivit ännu dyrare att skicka på annat sätt.

Nu är jag i alla fall i Sverige igen! Tennessee var bra, men det känns bra att vara tillbaka hemma också!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättevälkommen tillbaka Mats! Vi är glada att ha dig hemma igen.

Anonym sa...

VÄLKOMMEN HEM !
Roligt att Du är tillbaks i gamla Svedala igen, och tack för senast. Är väl lite kallare här ,
men... Du vänjer dej..man får springa lite fortare så man håller värmen.
Varma hälsningar
Bengtssons

Mats Fröberg sa...

Tackar, tackar! Skönt med lite svalka!

Anonym sa...

Hej Mats!
Jag googlade på ditt namn och hittade hit, det var ju lätt! Någon epostadress hittade jag dock inte men jag antar att jag kan nå dig såhär också.
Vi träffades som hastigast på Lindy on the rocks i Denver i höstas. Jag ser att du är tillbaka i Sverige. Uppsala eller?
Jag behöver en danspartner för att undervisa i lindy hop här i Uppsala och undrar om du skulle vara intresserad. :-)
Dels ger jag en nybörjarkurs för mina doktorandkollegor, dels har jag fått frågan om jag vill ge en intro-till-lindy-kurs på en bal snart.
Hör av dig så snart du kan!