18 maj 2006

Till Missouri

I helgen åker jag till Missouri för en orienteringshelg. Det är amerikanska landslagstester, så jag får bland annat sällskap av OK Linnés amerikan Boris Granovskiy, som har tagit sig över Atlanten för att springa till sig en plats i landslaget till VM i Danmark till hösten.

Förutom amerikanska topplöpare är även den snabbfotade finländaren Mårten Boström anmäld. Vid sidan om orientering satsar han även på löpning och EM i friidrott till hösten. I orienteringsvärlden är han bland annat känd för att ha sprungit en sträcka på Jukolastafetten 2004 på under 4 minuter per kilometer, något som kan vara ett slags inofficiellt världsrekord på en riktig tävlingsbana. På lördag startar han fyra minuter efter mig på medeldistans och på söndag tio minuter efter på långdistans, så om han har en normal dag måste jag förmodligen springa på toppen av vad jag förmår, eller helst lite bätttre, om jag ska hålla mig före honom i skogen hela vägen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till!